Позакласна робота – невід′ємна частина всієї системи навчально-виховної роботи школи. Вона несе в собі дуже велику позитивну мотивацію, допомагає зацікавити школярів предметом, виявити здібних учнів для подальшої роботи.

Метою позакласної роботи є:

  • формування наукового світогляду школярів;
  • допомагати глибокому засвоєнню шкільного курсу фізики, ознайомлювати з новими досягненнями в галузі фізики і техніки, здійснювати міжпредметні зв′язки;
  • сприяти розвитку логічного мислення учнів, кращому оволодінню практичними навичками під час фізичного експерименту і досліджень, розвитку їх конструкторської творчості;
  • сприяти вихованню самостійності та ініціативності, колективізму, взаємодопомоги;
  • проводити профорієнтаційну роботу серед учнів.

Особливо позакласна робота активізується під час проведення у школі предметних тижнів та декад.

Підготовка до предметного тижня – це велика багатопланова робота як для вчителя, так і для учнів. І щоб предметний тиждень не був формальним заходом, готуватися до нього треба задовго до його початку – бо це підсумок загальної роботи вчителя і учнів за певний проміжок часу.

Приймати участь повинні всі бажаючі учні з усіх класів, що вивчають фізику.

Задовго до початку проведення предметного тижня учням потрібно дати завдання творчого характеру:

  • підібрати вислови відомих людей про фізику;
  • скласти казку, цікаву історію або вірш про фізику;
  • скласти і намалювати ребус, кросворд, використовуючи фізичні терміни, явища;
  • підібрати матеріал і випустити стінну газету «Фізика навколо нас», яка повинна містити цікавий матеріал, підібраний з газет і журналів, малюнків;
  • учням старших класів пропоную глобальні теми для творчих науково-реферативних робіт.

Після підготовки тиждень фізики набуває цікавого змісту: конкурси, змагання, вікторини, рольові ігри, ефективні досліди, урочиста обстановка роблять його своєрідним святом. Діти із задоволенням беруть участь у заходах:

1. Конкурс стінних газет.
2. Конкурс віршів, казок, цікавих історій, ребусів, кросвордів – як підсумок, можна випустити збірник кращих дитячих доробок.
3. Проведення старшокласниками демонстрацій з різних розділів фізики та їх пояснення на побутовому рівні для молодших школярів.
4.Проведення інтелектуальних ігор з фізичним змістом, а саме: брейн-ринги, КВК, «Поле чудес», «Що? Де? Коли?», «Щасливий випадок», «Слабка ланка» та інші.

Переможців інтелектуальних ігор потрібно вітати дипломами «Найкращі знавці фізики» та вручати невеличкі подарунки.

Гарна організація та проведення тижня фізики допоможе не тільки зацікавити учнів фізикою, а й підніме рейтинг фізики серед інших шкільних дисциплін.

Приклади виразів про фізику:

Кожний школяр знайомий з істиною, за яку Архімед віддав би життя.

Ж. Ренан

***

Вище всіх узагальнених знань та мистецтв стоїть вміння проводити досліди, ця наука є царицею наук.

Р. Бекон

***

Кожен раз, коли ми уважно вдивляємось у світ, ми створюємо теорію.

І. Гете

***

Вчений вивчає природу не тому, що це корисно; він вивчає її тому, що це дає йому задоволення, тому що вона прекрасна.

Ж. А. Пуанкаре

***

Фізика – це наука розуміти природу.

Роджерс

***

Математика – це цариця всіх наук і служниця фізики.

Арабська мудрість

***

Хімік без знання фізики схожий на людину, яка все повинна шукати навпомацки.

М. Ломоносов

***

Нам надзвичайно пощастило, що ми живемо в той час, коли ще можна робити відкриття.

Р. Фейнман

***

Всі науки діляться на фізику і колекціонування марок.

Е. Резерфору

***

Ніколи не соромся питати про те, чого не знаєш.

Арабська мудрість

***

Фізика і мова схожі на музику: я не люблю міркувати про музику, а віддаю перевагу її слуханню.

В. Вайсконф