Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році (Лист МОН України 09.08.2017 р. № 1/9-436

Тема самоосвітньої роботи:

Реалізація принципів природовідповідного (біоадекватного)  навчання на уроках фізики

 

Методична робота - це є сучасна функціонуюча система організаційного та науково-методичного забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників у міжкурсовий період і є дієвим засобом управління навчально-виховним процесом.

Принципи методичної роботи:

1. Зв'язок з життям, актуальність. Дана група принципів орієнтує організаторів методичної роботи на повний і точний облік соціального замовлення на освіту.

2. Науковість методичної роботи. Цей принцип націлює керівників методичної роботи на досягнення відповідності всієї системи підвищення

кваліфікації вчителів сучасним науковим досягненням в різних сферах.

3. Системність методичної роботи. Цей принцип вимагає підходу до методичної роботи як цілісної системи. Оптимальність якої залежить перш за все від єдності мети, завдань, змісту, форм і методів роботи з вчителями, від спрямування на високий кінцевий результат.

4. Комплексний характер методичної роботи. Цей принцип передбачає єдність і взаємозв'язок всіх сторін і напрямків підвищення кваліфікації вчителів (по питаннях методики, дидактики і теорії виховання, психології і фізіології, педагогічної етики і розвитку загальної культури).

5. Систематичність, послідовність, безперервність. Дані принципи передбачають охоплення вчителів різними формами методичної роботи на протязі всього навчального року, перетворення методичної роботи в частину

системи безперервної освіти.

6. Творчий характер методичної роботи-створення в кожному ПТНЗ своєї власної системи роботи з викладачами, майстрами в/н.

7. Диференціація підходу до педпрацівників.

8. Робота по підвищенню кваліфікації вчителів. (Постійний пошук важливих пріоритетних проблем і напрямків підвищення кваліфікації і форм роботи з педпрацівниками).

9. Єдність теорії і практики. Цей принцип виступає одночасно проти двох небажаних крайностей: проти недооцінки ролі і значення теорії (перш за все психолого-педагогічної) і проти надмірної теоретичності методичної роботи, проти розриву між теорією та практикою навчально-виховної роботи.

10. Оперативність, гнучкість, мобільність. Творча суть методичної роботи в умовах динамічного росту навчального закладу вимагає вмілого і гнучкого реагування на всі зміни, перебудовуватись у випадку необхідності.

11. Колективний характер методичної роботи. (поєднання загальних (ПТНЗ),

групових і індивідуальних форм методичної роботи).

12. Створення умов для творчих пошуків вчителів. (Важливо створення матеріальних, морально-психологічних, гігієнічних, наявність вільного часу для підвищення кваліфікації і роботи над собою).

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Освітні завдання уроку.

Забезпечити в ході уроку засвоєння (повторення, закріплення) певних основних понять, законів, теорії, а також наукових фактів.

Сформувати (продовжити формування), закріпити конкретні спеціальні вміння з даного предмета.

Сформувати (продовжити інформування, закріпити) певні загальні вміння і навички. Наприклад, навички планування в відповіді, навички роботи з книгою, вміння читати і писати у швидкому темпі і т.д.

Усунути прогалини в знаннях, спеціальних і загальнонавчальних уміннях і навичках.

Виховні завдання уроку.

Сприяти формуванню основних світоглядних ідей, причинно-наслідкових зв’язків між явищами.

Забезпечити моральне виховання учнів, формувати такі риси характеру: патріотизм, гуманізм, милосердя.

Сприяти трудовому вихованню і профорієнтації учнів (наприклад, ознайомити їх з певними традиціями, професіями).

Сприяти естетичному вихованню учнів (ознайомити з творами літератури, мистецтва, естетикою праці, побут).

Сприяти фізичному вихованню учнів, турбуватися про раціональну організацію навчальної праці, попереджувати втомлюваність на уроках.

Усувати типові недоліки у вихованні учнів класу.

Розвиваючі завдання уроку.

Розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти, логічно викладати свої думки.

Розвивати в учнів самостійність, прагнення самостійно здобувати знання, вміння долати труднощі в навчанні, використовуючи для цього проблемні ситуації, творчі завдання, дискусії, спостереження в природі, самостійне складання задач, заохочення наполегливості при розв'язуванні задач і т.д.

Розвивати емоції учнів, створювати на уроках емоційні ситуації здивування, радості, парадоксальності, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації, які впливають на почуття учнів.

Розвивати пізнавальний інтерес учнів, використовуючи дані про новини науки і техніки, ігрові ситуації, навчальні дискусії.

Звернути увагу на усунення недоліків у розвитку інтелекту, волі емоцій, інтересів учнів класу.

При роботі з найбільш підготовленими учнями звертати особливу увагу на розвиток певних сторін їх інтелекту, волі, емоцій, здібностей.

У нагоді учителям стануть такі інформаційні ресурси:

Що таке енергоефективність?

Новини фізики на сайті "korrespondent.net"