Тема самоосвітньої роботи:
Реалізація принципів природовідповідного (біоадекватного) навчання на уроках фізики
Методична робота - це є сучасна функціонуюча система організаційного та науково-методичного забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників у міжкурсовий період і є дієвим засобом управління навчально-виховним процесом.
Принципи методичної роботи:
1. Зв'язок з життям, актуальність. Дана група принципів орієнтує організаторів методичної роботи на повний і точний облік соціального замовлення на освіту.
2. Науковість методичної роботи. Цей принцип націлює керівників методичної роботи на досягнення відповідності всієї системи підвищення
кваліфікації вчителів сучасним науковим досягненням в різних сферах.
3. Системність методичної роботи. Цей принцип вимагає підходу до методичної роботи як цілісної системи. Оптимальність якої залежить перш за все від єдності мети, завдань, змісту, форм і методів роботи з вчителями, від спрямування на високий кінцевий результат.
4. Комплексний характер методичної роботи. Цей принцип передбачає єдність і взаємозв'язок всіх сторін і напрямків підвищення кваліфікації вчителів (по питаннях методики, дидактики і теорії виховання, психології і фізіології, педагогічної етики і розвитку загальної культури).
5. Систематичність, послідовність, безперервність. Дані принципи передбачають охоплення вчителів різними формами методичної роботи на протязі всього навчального року, перетворення методичної роботи в частину
системи безперервної освіти.
6. Творчий характер методичної роботи-створення в кожному ПТНЗ своєї власної системи роботи з викладачами, майстрами в/н.
7. Диференціація підходу до педпрацівників.
8. Робота по підвищенню кваліфікації вчителів. (Постійний пошук важливих пріоритетних проблем і напрямків підвищення кваліфікації і форм роботи з педпрацівниками).
9. Єдність теорії і практики. Цей принцип виступає одночасно проти двох небажаних крайностей: проти недооцінки ролі і значення теорії (перш за все психолого-педагогічної) і проти надмірної теоретичності методичної роботи, проти розриву між теорією та практикою навчально-виховної роботи.
10. Оперативність, гнучкість, мобільність. Творча суть методичної роботи в умовах динамічного росту навчального закладу вимагає вмілого і гнучкого реагування на всі зміни, перебудовуватись у випадку необхідності.
11. Колективний характер методичної роботи. (поєднання загальних (ПТНЗ),
групових і індивідуальних форм методичної роботи).
12. Створення умов для творчих пошуків вчителів. (Важливо створення матеріальних, морально-психологічних, гігієнічних, наявність вільного часу для підвищення кваліфікації і роботи над собою).
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
Освітні завдання уроку.
Забезпечити в ході уроку засвоєння (повторення, закріплення) певних основних понять, законів, теорії, а також наукових фактів.
Сформувати (продовжити формування), закріпити конкретні спеціальні вміння з даного предмета.
Сформувати (продовжити інформування, закріпити) певні загальні вміння і навички. Наприклад, навички планування в відповіді, навички роботи з книгою, вміння читати і писати у швидкому темпі і т.д.
Усунути прогалини в знаннях, спеціальних і загальнонавчальних уміннях і навичках.
Виховні завдання уроку.
Сприяти формуванню основних світоглядних ідей, причинно-наслідкових зв’язків між явищами.
Забезпечити моральне виховання учнів, формувати такі риси характеру: патріотизм, гуманізм, милосердя.
Сприяти трудовому вихованню і профорієнтації учнів (наприклад, ознайомити їх з певними традиціями, професіями).
Сприяти естетичному вихованню учнів (ознайомити з творами літератури, мистецтва, естетикою праці, побут).
Сприяти фізичному вихованню учнів, турбуватися про раціональну організацію навчальної праці, попереджувати втомлюваність на уроках.
Усувати типові недоліки у вихованні учнів класу.
Розвиваючі завдання уроку.
Розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти, логічно викладати свої думки.
Розвивати в учнів самостійність, прагнення самостійно здобувати знання, вміння долати труднощі в навчанні, використовуючи для цього проблемні ситуації, творчі завдання, дискусії, спостереження в природі, самостійне складання задач, заохочення наполегливості при розв'язуванні задач і т.д.
Розвивати емоції учнів, створювати на уроках емоційні ситуації здивування, радості, парадоксальності, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації, які впливають на почуття учнів.
Розвивати пізнавальний інтерес учнів, використовуючи дані про новини науки і техніки, ігрові ситуації, навчальні дискусії.
Звернути увагу на усунення недоліків у розвитку інтелекту, волі емоцій, інтересів учнів класу.
При роботі з найбільш підготовленими учнями звертати особливу увагу на розвиток певних сторін їх інтелекту, волі, емоцій, здібностей.